:: Dakwatuna ::

Ahad, 23 Mei 2010

Gema Suara Di KAU...


Dengan lafaz Alhamdulillah ku panjatkan syukur ke hadratNya kerna masih memberi nikmat kehidupan kepadaku dan sahabat-sahabat seperjuangan..sehingga ke hari ini walaupun baru sahaja pulang dari shah alam sempena program karnival Aura ungu '10 masih bertenaga meneruskan amanah yang sedia ada. Alhamdilillah syukur sangat akhirnya penantian dan debaran berakhir jua setelah hampir tiga bulan bertungkus-lumus memastikan program ini berjalan lancar dan dapat sampai ke penghujungnya. Bermula dengan pertandingan suara nisa' PESONA di peringat kawasan-kawasan sehinggalah ke peringkat negeri kemuncaknya pada dua hari yang lepas berlangsungnya pertandingan peringkat akhir bagi setiap negeri.

Tahniah diucapkan kepada pemenang bagi konsert Aura Ungu (KAU) 2010 yang dijuarai oleh negeri Pahang bagi kategori kumpulan dan negeri melaka bagi kategori solo. Semua peserta beraksi dengan hebat dan penuh bertenaga pening jugak para juri nak mengadilinya...nasib baik tak jadi juri..hehe...walau bagaimanapun syabas diucapkan kepada penganjur nisa' malaysia atas usaha keras kalian menganjurkan program ini. Tak lupa juga kontijen-kontijen dari negeri-negeri lain yang turut sama menjayakan konsert ini semoga kerjasama yang kita jalinkan sepanjang program ini mendapat keberkatan dan mengeratkan lagi ukhuwahfillah sesama kita.


Berkongsi pengalaman dalam permusafiran kali ini..inilah kali pertama saya bermusafir ke luar Terengganu setelah sekian lama merantau di luar negara. sejak balik pada akhir tahun lepas shah alamlah jadi pembuka tirai jejak musafirku dan insyaallah bila kaki dah melangkah keluar maka selepas ini akan berhijrah lagi jika diizinkan..bukan ape dah lama tak berjalan jauh..dulu memang kaki jalan...bila dah berhenti semua urat dah tersedak..lenguh seluruh badan sebab lama tak naik bas..kepala pon dah pusing sampai sekarang masih pening-pening lalat..huhu what ever semuanya jadi pengalaman dan pengajaran buat diri sepanjang perjalanan ke sana..seronok,gumbira macam-macam perasaan ada..paling terhaaru melihat wakil peserta dari Terengganu yang bersemangat dan bersusah payah memberikan kerjasama padu kepada kami...walaupun tidak dapat memenangi pertandingan kali ini namun korang tetap the best bagi kami..al wahida itulah nama kumpulan yang mewakili negeri Terengganu yang juga menjadi johan dalam pertandingan di peringkat negeri. Paling lucu di tengah-tengah keriuahan persembahan itu saya terlena dan asyik dibuai dengan dodoian puteri-puteri di pentas…huhu..tempat rest mata yang paling sesuai..apa yang penting segala kesungguhan, semangat dan pengorbanan kita semua tidaklah sia-sia semuanya dikira pahala dalam memartabatkan suara Islam sesuai dengan zaman yang menuntut kita menonjolkan satu role model kepada remaja-remaja hari ini bahawa konsep hiburan Islam menjadi altenatif kita di tengah budaya hedonisme kencang bergelora. berhibur tiada salahnya kerna Islam itu indah..
diharapkan nisa’ terus berusaha membuktikan kebolehannya memimpin remaja-remaja muda kepada penghayatan Islam yang sebenar dan andai ada kekeliruan dan sesuatu yang bersalahan dengan agama segeralah merujuk pada dasar utama Al-Quran dan As Sunnah agar segala kerja buat kita menuju ke a rah matlamat yang satu dalam merealisasikan remaja Islam penggerak ummah masa depan…tugas baru terus menanti…ke mana pula hijrahku akan datang??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan