:: Dakwatuna ::

Sabtu, 23 April 2011

Up grade Perjuangan...

Awan juangku terus berarak menusuk ke setiap gerak langkahku bersemadi dalam jasad menghembus ke setiap anggota, menyemarakkan lagi semangat untuk terus menyambung tugasan yang kian bertambah..hidup ini adalah satu perjuangan..perjuangan untuk menjadi hamba Allah yang sentiasa berada di atas landasan hidayah dan kebenaran. Manusia sentiasa bertarung dengan nafsu dan iman. Dua unsur ini tetap bersaing dalam jiwa insan dan dengan kekuatan jamaah dan keteguhan akidah juga kemantapan iman dan tarbiah insyaAllah kita akan teguh berdiri di atas jalan dakwah ini biarpun seribu halangan menduga kita. Allah jua sumber kekuatan dan Penolong utama kita.
Sesungguhnya ribat ukhuwah yang dijalinkan atas genggaman akidah islamiah itu sangatlah kemas dan tak mampu dirungkai meskipun kekadang salah faham dan pertengkaran tercetus dek kerana kekhilafan dalam beberapa perkara. Kehidupan ini sememangnya perlu dilalui begitu kerana fitrah manusia itu sendiri tidak mampu bersendirian dan jika mereka bersama satu jamaah sudah tentu perbezaan pandangan,citarasa dan kemahuan antara satu sama lain terjadi. Oleh kerana itu sikap toleransi itulah yang diajar oleh Islam agar kita dapat hidup dengan sejahtera dan harmoni. Inilah fenomena yang dapat ku lihat dan ku kutip sepanjang perjalanan ini. manusia yang mempunyai ragam dan karenah yang pelbagai….
Sedikit nasihat buat diri dan sahabat seperjuangan juga adik-adik yang disayangi sentiasa…


Tuhan pertemukan kita di daerah ini,
Dari pertemuan lahirlah satu kekuatan,
Dari kebersamaan lahir pula persefahaman..
Bersatu hati merancang madah perjuangan,
Mengawal atur langkah pergerakan,
Semua tak lain hanya demi menegakkan kebenaran..
Berdiri di bawah satu panji,
Bergerak sebagai satu jemaah Islam
Saling sama ingat mengingati dan saling melengkapi…
Sesungguhnya nikmat paling manis apabila Allah mentarbiyah kita dengan pelbagai ujian…
Namun tautan ukhuwah mampu berdepan dengan sejuta kesulitan…
Yang memberikan suntikan semangat perjuangan..
Alirkan halawatul ukhuwah..
Kesungguhan dalam berjuang melalui robithah hati..

Insan yang ku kasihi…

Jadikanlah dakwah lebih utama selalu..jelmakan setiap sesuatu untuk dakwah..dan lakukanlah setiap perkara kerana dakwah..berkorbanlah pada jalanNya dengan diri,harta, masa dan kerja-kerja kita juga segala sesuatu…nescaya Allah akan memberkati kita..

Salam perjuangan!

2 ulasan:

  1. syukran zirah...insyaAllah zirah dlm doa akak...Allah Yahmiki daiman..

    BalasPadam